Και η γυναίκα γέννησε τον κόσμο... Δεν είναι τυχαίο που πίσω από έναν
πετυχημένο άνδρα βρίσκεται μια γυναίκα που τον στηρίζει...όπως κ πίσω
από έναν κατεστραμμένο αρσενικό βρίσκεται μια γυναίκα που τον πλήγωσε.Πίσω από έναν κακό σύζυγο μια αυταρχική μητέρα και πίσω από έναν "κύριο" η τρυφερότητα μιας γυναίκας.Οι γυναίκες γέννησαν τον κόσμος..κάνουν την γη να γυρίζει αλλά σε κάποιες χώρες δεν η ύπαρξή τους δεν έχει καμία απολύτως αξία.
Πυρ γυνή και θάλασσα λένε.. Δεν θα μπορούσε όμως κανένας άνδρας να
ζήσει χωρίς θάλασσα, φωτιά και γυναίκες. Η γυναίκα είναι η μάνα που
πάντα θα είναι εκεί για σένα, είναι η φίλη που τρυφερά θα βρίσκεται
δίπλα σου, η σύζυγος που σε φροντίζει,η κόρη που θα σε κάνει
περήφανο!!!Σήμερα σε όλον τον κόσμο γιορτάζουν οι γυναίκες που έχουν αξία, γιατί υπάρχουν κ
εκείνες που η ζωή τους δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Η σημερινή μέρα όμως δεν είναι μέρα γιορτής και γλεντιού είναι μέρα μνήμης...
Ο αγώνας των γυναικών ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν...
Το 1910 Η. Γερμανίδα σοσιαλίστρια Κλάρα Tσέτκιν , διεθνής αγωνιστική
φυσιογνωμία του εργατικού και γυναικείου κινήματος, για να τιμήσει τους
μεγαλειώδεις αγώνες των γυναικών
εργατριών της Νέας Υόρκης και να πολιτικοποιήσει παραπέρα τους στόχους
του γυναικείου κινήματος, πρότεινε στη Δεύτερη Διεθνή Διάσκεψη
Σοσιαλιστριών στην Κοπεγχάγη της Δανίας να καθιερωθεί η 8 του Mάρτη ως
παγκόσμια μέρα της γυναίκας. Η πρόταση έγινε δεκτή.
Είχαν προηγηθεί: Στις 8 του Mάρτη του 1857 στη Νέα Υόρκη των HΠA οι
γυναίκες που δούλευαν στα εργοστάσια υφαντουργίας και ιματισμού
ξεσηκώθηκαν. Έκαναν την πρώτη καταγεγραμμένη στην ιστορία απεργία
γυναικών εργαζομένων, διαδήλωσαν για τη μείωση των ωρών εργασίας σε 10
ώρες (μέχρι τότε ήταν 16), για ίσα μεροκάματα με τους άνδρες και για
ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και ζωής. Η συγκέντρωση και διαδήλωση τότε
πνίγηκε στο αίμα. Δύο χρόνια αργότερα, πάλι το Mάρτη, ξανά οι «εργάτριες
ρούχων» οργάνωσαν την πρώτη εργατική ένωση προσπαθώντας να
προστατεύσουν τους εαυτούς τους και να κερδίσουν μερικά βασικά
δικαιώματα στο χώρο εργασίας τους.
Στις 22 Νοέμβρη 1909, στη Νέα
Υόρκη, μετά από 11 εβδομάδες απεργιών περιορισμένων σε συγκεκριμένες
βιοτεχνίες, χιλιάδες εργάτες και εργάτριες υφαντουργίας συγκεντρώθηκαν
στο Cooper Union, για να αποφασίσουν αν θα κλιμακώσουν τις
κινητοποιήσεις. Καθώς οι συνδικαλιστές ηγέτες, άντρες στην πλειοψηφία
τους, εφιστούν την προσοχή στους κινδύνους που εγκυμονεί η κήρυξη
γενικής απεργίας, ανεβαίνει ΣΤΟ Βήμα Η. νεαρή εργάτρια Κλάρα Λέμλικ ,
υποβασταζόμενη. Μόλις είχε βγει από το νοσοκομείο όπου νοσηλεύτηκε μετά
τον ξυλοδαρμό της από τραμπούκους κατά τη διάρκεια πικετοφορίας (ενώ
είχε συλληφθεί 17 φορές στο διάστημα της απεργίας). Τα λόγια της
μεταφράζονταν ταυτόχρονα στα αγγλικά και τα ιταλικά από τα γίντις,
ξεσηκώνοντας τον ενθουσιασμό των εργατριών:. ». Άκουσα όλους τους
ομιλητές και δεν διαθέτω πια άλλη υπομονή Είμαι εργάτρια, μια από όλες
αυτές που απεργούν ενάντια στις αφόρητες συνθήκες Κουράστηκα να ακούω
τους . ομιλητές να μιλούν με γενικότητες Εδώ ήρθαμε να αποφασίσουμε αν
θα κατέβουμε σε απεργία ή όχι Εγώ προτείνω να κατέβουμε σε γενική
απεργία -.! τώρα ” Τα λόγια της ξεσήκωσαν τον ενθουσιασμό των γυναικών
που ψήφισαν υπέρ της απεργίας και βγήκαν στο δρόμο-σε σύγκρουση με την
αστυνομία, τους δικαστές, τους εργοδότες, αλλά συχνά, και τις ίδιες τις
οικογένειές τους. Ήταν από μία από τις σκληρότερες απεργίες γυναικών, η
γνωστή σαν «εξέγερση των 20.000″ εργατριών στις βιοτεχνίες ιματισμού της
Νέας Υόρκης που διήρκησε από το Νοέμβρη του 1909 ως το Φλεβάρη του
1910. Μια ηρωική απεργία που κλιμακώθηκε εντάσσοντας και χιλιάδες
εργάτες της υφαντουργίας και έγινε γενική απεργία στον κλάδο.
Στην Ελλάδα, η πρώτη απεργία εργατριών έγινε στις 13 Απρίλη 1892 από τις
υφάντριες του εργοστασίου Αδελφών Ρετσίνα, στο Πειραιά. Από τότε και
στα επόμενα χρόνια οι εργαζόμενες γυναίκες πήραν μέρος σε πολλές
κινητοποιήσεις και έδωσαν και θύματα στον αγώνα για τα εργασιακά
δικαιώματα, αλλά και για την ισοτιμία των γυναικών. Πχ. το 1924 στην
μεγάλη απεργία των καπνεργατών της Καβάλας, σκοτώθηκε Η. καπνεργάτρια
Μαρία Χουσιάδου . Το 1926 στην απεργία στο εργοστάσιο ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ στο
Αγρίνιο, ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ περιφρούρησης Της απεργίας ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η. εργάτρια
Βασιλική Γεωργαντέλη (6 μηνών έγκυος), η οποία σκοτώθηκε στις 8
Αυγούστου 1926 από πυρά της αστυνομίας κατά τη διάρκεια πορείας των
απεργών.
Από τότε, η 8 Μάρτη έγινε μέρα για να τιμούμε τους
αγώνες των γυναικών στο παρελθόν, και να συνεχίζουμε την πάλη μας
σήμερα. Και σαν τέτοια «γιορτάζεται»: με διαδηλώσεις, εκδηλώσεις και
πορείες σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Αξίζει να θυμίζουμε, ότι ο
πρώτος πραγματικός γιορτασμός της μέρας της Γυναίκας έγινε το 1917 στη
Pωσία, όταν οι διαδηλώσεις των γυναικών σηματοδότησαν την επανάσταση του
Φλεβάρη. Εκείνη τη μέρα, στις 8 του Mάρτη (23 Φλεβάρη με το παλιό
ημερολόγιο), οι γυναίκες της Πετρούπολης κατέβηκαν σε απεργία στις
βιοτεχνίες της κλωστοϋφαντουργίας, διεκδικώντας «ψωμί και ειρήνη» και
βελτίωση της ζωής των γυναικών.
Η Οκτωβριανή Επανάσταση μερικούς
μήνες μετά «άνοιξε» μια νέα εποχή για τις γυναίκες: μεταξύ άλλων
καθιερώθηκε νομικά η ισότητα ανδρών και γυναικών (και ο ίσος μισθός για
ίση εργασία), το δικαίωμα να εκλέγουν ΚΑΙ να εκλέγονται, καταργήθηκε η
πατρική και ανδρική εξουσία, αναγνωρίστηκε το αυτόματο διαζύγιο, οι
εκτρώσεις έγιναν ελεύθερες και δωρεάν, η παροχή αντισύλληψης ήταν
δωρεάν. Ταυτόχρονα αποποινικοποιήθηκε η ομοφυλοφιλία όπως και κάθε
σεξουαλική προτίμηση ή πρακτική – «εφόσον δεν βλάπτονταν κανένας».
Οργανώθηκαν κοινοτικά εστιατόρια, παιδικοί σταθμοί, πλυντήρια για να
μειωθεί η εξάρτηση των γυναικών από τις «οικογενειακές δουλειές» που τις
καθηλώνουν στο σπίτι. Μέσα σε μήνες πάρθηκαν μέτρα και αναγνωρίστηκαν
δικαιώματα και αιτήματα, που για δεκάδες χρόνια ο καπιταλισμός
αρνείται-ακόμα και σήμερα-στις γυναίκες. Αυτές οι κατακτήσεις έδιναν τη
δυνατότητα στη γυναίκα της εργατικής τάξης να αποβάλει τα βάρη του
νοικοκυριού και να «μπορεί να κυβερνά» μέσα από τη συμμετοχή της στα
σοβιέτ. Αυτό άλλαξε τα μέχρι τότε δεδομένα για το κίνημα των γυναικών.
Tο ζήτημα πια για τις γυναίκες δεν ήταν η κατάκτηση της ψήφου σε μια
αστική κοινωνία, αλλά ήταν η απελευθέρωσή τους σε μια νέα κοινωνία χωρίς
καταπίεση. Όμως, η αντεπανάσταση και η πλήρη επικράτηση του σταλινισμού
στη δεκαετία του ’30 αντέστρεψε και πήρε πίσω τις περισσότερες από τις
κατακτήσεις των γυναικών (όπως και όλων των άλλων).
'Ίσως όλα αυτά φανούν αστεία όμως η αλήθεια είναι ότι ακόμη και τώρα εν έτη 2016 ζούμε σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο.Ίσως κάποιοι άντρες διαβάζοντας το σημερινό μου κείμενο το θεωρείτε υπερβολικό να μιλάμε για δικαιώματα πια. Κι όμως φίλοι και φίλες,είναι γνωστό ότι ακόμη και τώρα υπάρχουν χώρες όπου η γυναίκεια ζωή δεν έχει καμία απολύτως σημασία.Κακοποιούνται καθημερινά οχι μόνο απο τους συζύγους αλλά και από τους ίδιους τους γιους.Φυσικά ο Δυτικός κόσμος δεν στερείται απο μπρουτάλ βαρυμαγκες που θεωρουν οτι οι γυναίκες είναι για να πλένουν πιάτα...την επόμενη φορά όμως που κάποιος θα σκεφτεί κάτι τέτοιο,στην θέση της "πιατοπλύστρας"ας βάλει την μαμά του ή την αδελφή του...Γιατί αν οι μάνες μεγαλώνουμε γιου΄ς που σέβονται τις γυναίκες και οι άντρες σέβονται τις γυναίκες όπως θα σέβονταν τις μαμάδες τους ίσως κάποια στιγμή σε κάθε μεριά του πλανήτη γιορτάσει κάθε γυναίκα!!!
Γυναίκα του κόσμου χρόνια σου πολλά...
Παρόλους τους αγώνες έχουμε πάρα πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμα μέχρι την ισότητα! Δεν πιστεύω άλλωστε ότι ακόμα και στον δυτικό κόσμο η γυναίκα έχει γίνει ίση με τον άντρα. Απλά έχει αναλάβει επιπλέον ρόλους εις βάρος της ίδιας και δυστυχώς και της οικογένειας. Λίγες χώρες αποτελούν την λαμπρή εξαίρεση και η Ελλάδα δεν είναι μια από αυτές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό είναι όμως να τους μνημονεύουμε τους αγώνες για να καταλαβαίνουμε ότι τίποτα δεν γίνεται χωρίς προσπάθεια.
Θα συμφωνήσω σε όλα...!!!
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ για την επισκεψη